11. dubna 2017

#12months12swaps - March flipbook

Here comes spring - even in my snail mail projects! Next item of the #12months12swaps is the flipbook dedicated to spring...

By coincidence in March I was not getting the Page kit from my beloved Papero Amo (too pink and too girlie for me) so for the first time I´ve purchased the My life kit - the set of 3x4 and 4x6 cards for Project life of their own design. The March My life kit was the spring one - light pink, some green, gold patterns and full of flowers. Just perfect kit for my spring flipbook! I didn´t want to use washi tape this time, so I´ve prepared the frame out of white paper and decorated it by the cards. I used black one in the middle and the light pink patterns around. I cut out some flowers to add more layers to the cards, used the printed spring quotes and other items as decoration. I was amazed how delicate the entire flipbook looks like - all that thanks to the subtle colors. It was a real joy to use something new and work a bit differently then usual.
* * *
A je tu jaro - nejenom za oknem, dokonce i v mých papírových projektech! Další položkou v seznamu skupiny #12months12swaps byl flipbook věnovaný jaru...

Shodou okolností jsem u svého milovaného Papero Amo nepořídila s Page kitem (byl na mě příliš růžový a až moc holčičí), tak jsem místo Page kitu poprvé sáhla po my life kitu - tedy po 3x4 a 4x6 kartičkách určených na Project life jejich vlastní výroby. Březnový My life kit byl stoprocentně jarní - světle růžová, nějaká ta zelená, zlaté vzory a hodně kytek. Na jarní flipbook naprosto ideální! Nechtěla jsem tentokrát na lepení flipbooku použít washi pásku, tak jsem si nachystala kostru z bílé čtvrtky, kterou jsem pak polepila kartičkami. Jako prostřední jsem použila černou se zlatými puntíky a obklopila ji jemně růžovými. Pár kartiček jsem rozstříhala, abych zorům dodala větší plastičnosti přidáním vrstvy. Vše jsem dozdobila vytištěnými citáty o jaru a dalším materiálem. Fascinovalo mě, jak celý flipbook působí díky jemným barvám křehce a jarně. A bylo velmi příjemné tvořit zase trochu jinak z míň obvyklého materiálu...









Žádné komentáře:

Okomentovat