18. května 2017

#12months12swaps - April envelope-book

The theme of April swap of #12months12swaps group was Easter. And the envelope-book. Challenging.

Well, I had to think this one through quite a long time to realise how I want to proceed it. But finally I got the idea, which is always the hardest. :) I wanted to use the rainbow envelopes I had at home - from red to green, six of them. To emphasize the rainbow effect I cut the envelopes - the bottom one (dark green) was the standard size, but the next one (light green) was 0,5 cm shorter, the yellow one was cut to be 1 cm shorter and the same way they are smaller and smaller up to the red one. The covers are made from cardboard covered by scrapbooking paper - again the upper cover is shorter then the bottom one so the rainbow envelopes pop out. The binding is done by a green ribbon, not really tightened. I´ve decorated the envelopes by easter pictures and other spring decoration and filled the insides of the envelopes by small items such as stickers, die-cuts, doilies and so on. 
I was very happy how it all came out, the envelope book looked nice, so even though it surely isn´t my favorite form of happy mail, I´m happy I could create one...
* * *
Tématem dubnového swapu skupiny #12months12swaps byly Velikonoce. A obálková knížka. Uf, výzva.

Jako obvykle jsem si nejdřív potřebovala všechno pořádně rozmyslet, neměla jsem tušení, jak to celé pojmout. Ale nakonec přišel nápad, což je u mě vždycky to nejdůležitější. :) Rozhoda jsem se jako základ použít barevné obálky, které jsem měla doma - od červené přes oranžovou a žlutou ke dvěma odstínům zelené. A aby jejich barevnost pořádně vynikla, rozhodla jsem se je stupňovitě sestříhat. Ta nejspodnější, tmavě zelená, zůstala v původní velikosti; tu nad ní, světle zelenou, jsem zkrátila o půl centimetru. Další, žlutou, o jeden centimetr a tak dál. Čím výš, tím menší obálka.Desky jsem vyrobila z kartonu, který jsem polepila vzorovaným papírem - i tady jsou horní desky menší než spodní - barevné obálkové listy tak krásně vyniknou. Vazbu jednoduše obstarala zelená stužka, jen je třeba oka příliš neutahovat, aby se listy daly obracet. Jednotlivé obálky jsem ozdobila velikonočními obrázky, nápisy a dalšími jarními dekoracemi a vnitřky obálek naplnila samolepkami, papírovými výseky, papírovými krajkami a pod.
Výslednou podobou jsem byla příjemně překvapená, obálková kniha vypadala moc hezky, takže i když to zcela jistě nebude má oblíbená forma happy mailu, tak jsem ráda, že se jsem si "envelope-book" mohla vyzkoušet...



















Žádné komentáře:

Okomentovat